';
side-area-logo

Betül Özsoy Tanrıkulu2003 yılında Hacettepe Üniversitesi Psikoloji Lisans Eğitimi sonrasında, Anadolu Üniversitesi Dil ve Konuşma Terapistliği Anabilim Dalı’nda Yüksek Lisansını betul-ozsoy-tanrikulutamamladı.  İngilizce ve Almanca biliyor.

Deneyimleri;  ABC Çocuk ve Aile Danışmanlık Merkezi(2008),Özel Mecidiyeköy Çınar Özel Eğitim ve
Rehabilitasyon Merkezi (2007),  İZEV – İstanbul Zihinsel Engelliler için Eğitim ve Dayanışma Vakfı (2007-2010), Özgem İşitme ve Konuşma Engelliler Rehabilitasyon Merkezi (İstanbul) (2006), Özel 6 Eylül Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merke
zi (Gönen/Balıkesir) (2004-2006), Özel Akademi Zihinsel Engelli Çocuklar Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (Ankara) 2002-2003)

Psik. Betül Özsoy Tanrıkulu evli olup, bir kız çocuk sahibidir.

KATILDIĞI KONGRE, EĞİTİM VE SEMİNERLER:

KATILDIĞI KURS VE SEMİNERLER TARİH
Otizm ve İlişkili/Benzeyen Sorunlar Hakkında Bilgi Güncellemesi,Seminer-Bilgi   Üniversitesi, İstanbul. (Prof. Dr. Yankı Yazgan) 2012
6. Ulusal Dil ve Konuşma Bozuklukları Kongresi- Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. 2011
Otistik Özellikler Gösteren Çocuklarda Ortak Dikkat ve Kouşma Becerilerinin Geliştirilmesi, Çalıştayı- Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. (Dr. Bridget Taylor) 2010
Otizmde Yenilikler: Tanılamadan Uygulamaya, Seminer- Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. (Dr. Bridget Taylor) 2010
“Konuşmada Akıcılık Bozukluğu, Kekemelik Değerlendirmesi ve Terapi Yöntemleri, Eğitim Semineri-DİLKOM, Eskişehir. (Prof. Kenneth O.St Louis) 2008
“Yutma Bozuklukları Değerlendirme ve Terapisi” Semineri – DİLKOM, Eskişehir. (Melda Kündük, Ph.D,CCS-SLP) 2007
PECS (Picture Exchange Communication System) Kursu. (Prof. Dr. Gönül Kırcaali İftar) 2007
4. Ulusal Dil ve Konuşma Bozuklukları Kongresi “Yutma Bozukluklarında Değerlendirme ve Terapi” kursu. 2007
Certificate of Attendance ‘ Speech & Language Delay and Intervention’, Anadolu University – DİLKOM, Eskişehir. ( Jean Brown, Clinical Assoc. Prof., Cathy Bacon, Clinical Assoc. Prof., Arizona State University – ICRP, USA) 2006
Certificate of Dysphagia Therapy, Anadolu University – DILKOM, Eskişehir  (Mindy Granberry-CCC-SLP) 2006
Ankara Artikülasyon Testi Eğitimi- Doç.Dr.Pınar EGE, Workshop 2005
Yaygın Gelişimsel Bozukluklarda Dilin Değerlendirilmesi. Workshop (Dr.Brenda MYLES) 2005
Afazili ve İlişkili Bozukluklarda İşlevsel Değerlendirme . Workshop (Dr.Joyce HARRİS) 2005
Dr.İsmail Koçak, CSL-Bilgisayarlı Akustik Analiz Uygulamaları, seminer 2005
Letitia Naigles Otizm ve Dil Edinimi, seminer 2005
Dr.İsmail Koçak, Ses Bozukluklarının Değerlendirilmesi ve Videostroboskopi Kullanımı, seminer. 2005
Prof.Dr.Oğuz Tanrıdağ, Afazi, Seminer 2005
Ses Bozukluklarının Değerlendirilmesi ve Videostroboskopi Kullanımı seminer, Dr.İsmail Koçak 2005
Konuşmada Akıcılık Bozukluğu, Hızlı Konuşma, Kekemelik Değerlendirmesi ve Terapi Yöntemleri. Hizmet İçi Eğitim Prof. Kenneth O.St.Louis 2005
CSL-Bilgisayarlı Akustik Analiz Uygulamaları, seminer, Dr.İsmail Koçak
VII. Ulusal Psikoloji Öğrencileri Kongresi

Organizasyon Komitesi görevi ve “İnfertil Kadınların Depresyon ve Kaygı Düzeyleri ile Kontrol Odakları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi” isimli bildirinin sunumu – Hacettepe Üniversitesi, Ankara

2005
Lidcombe Erken Dönem Kekemelik Programı, hizmet içi eğitim, Prof.Dr.Ahmet Konrot 2005
Kekemelik Terapisi, seminer, Prof. Dr. Kenneth O.St.Louis 2005
Türkçenin Ezgi Yapıları, seminer, Yrd.Doç.Dr. Ertan Gökmen, (14.12.2004) 2004
Speech Rehabilitation of Patients with Laryngectomy- An.Ün.Workshop

Dr. Pnina ERENTHAL.CCC.SLP

2003
Ses Terapisi ve Ses Bozukluklarında Videostroboskopi Kullanımı Kursu. Anadolu Üniversitesi- 42 saatlik eğitim PhD.CCC.SLP. Anat KEİDAR 2003
Dudak Damak Yarıkları, seminer  Doç.Dr.Seyhun Topbaş, Doç.Dr.Cengiz Çetin
Psikolojik Testler eğitimi: Tematik Algı Testi (TAT) / Wechsler Çocuklar İçin Zeka Testi (WISC-R) / MMPI Kişilik Testi 2002
Erken müdahale desteği

Nörolojik olarak riskli bebek tanısı almış prematüre bebeklerin, serebral palsili bebeklerin ve gelişim geriliği gösteren riskli bebeklerin, gelişimsel potansiyellerine ulaşmalarına yardımcı olmak için erken fizyoterapi desteği almaları şarttır.

Ribem’de verdiğimiz erken müdahale desteği hizmetleri; gelişimsel gecikme tanısı konulan, nörolojik ve motor gelişim sorunları olan, akranı olan diğer çocuklarla aynı hızda büyümeyen, öğrenmeyen, öğrenme ve büyüme açısından gelişimsel gecikme riski taşıyan 0-6 yaş arası bebeklerin ve çocukların güçlü yönlerine destek verecek ve zayıf yönlerini geliştirecek şekilde organize edilmiştir.

Ribem’de özel gereksinimli bebeklere ve çocuklara verdiğimiz destek programlarımız; erken fizyoterapi,  bobath terapisi (nörogelişimsel terapi), bebek ve çocuk fizyoterapisi, duyu bütünleme terapisi, floortime, ergoterapi, yutma ve yeme bozuklukları terapisi , dil ve konuşma bozuklukları terapisi, özel eğitim, psikolojik danışmanlık, yardımcı teknolojiler, aile danışmanlık hizmetleri, ölçme ve değerlendirme hizmetleri hizmetleridir.

×
Randevu Al

×
Erken fizyoterapi uygulamaları

Riskli bebeklerde erken dönem fizyoterapi yaklaşımları, yenidoğan döneminden başlayan ve 12 aya kadar uygulanan fizyoterapi yaklaşımlarını içerir. Erken dönemde bebeklerin doğru fizyoterapi desteği almaları potansiyel kapasitelerine çabuk ulaşmaları için önemlidir.
Erken dönemde desteğe ihtiyacı olan bebekler ve küçük çocuklar için uzman fizyoterapistler tarafından yapılan değerlendirmelere dayanarak, fizyoterapi yaklaşımlarına karar verilir.
Eğer bebeğiniz riskli bebek olarak dünyaya gelmişse, erken dönemde nörolojik tanı almışsa veya gelişim basamaklarında gecikmeleri varsa ve bu nedenle erken fizyoterapi desteği alması gerekiyorsa
RİBEM Riskli Bebek Danışma Merkezi’ne başvurabilirsiniz. RİBEM’de yürütülen “Erken Destek Programı” ile riskli bebeklere ve küçük çocuklara yönelik ölçme ve değerlendirmeler sonucunda; deneyimli Bobath Terapistlerinden, bebek ve çocuk fizyoterapistlerinden erken fizyoterapi desteği alabilirsiniz.

 

×
Bobath Terapisi (Nörogelişimsel terapi)

Bobath Terapisi (nörogelişimsel terapi), tüm dünyada yeni doğan döneminden sonraki fizyoterapi yaklaşımlarında temel olan bir terapi yöntemidir. Bilimselliği yüksek olan bu yöntem, Serebral Palsi (SP)’li çocuklar başta olmak üzere doğuştan hareket bozukluğu olan bebek ve çocuklar ile duyu motor bozukluklarına neden olan farklı tablolarda yaygın olarak kullanılmaktadır. Bobath Konseptinde bireysel motor fonksiyon bozukluklarının analizi yapılarak fonksiyonel sınırlılıklara karar verilir. Bobath Terapi konseptinde; doğru hareketi açığa çıkarmak için uygun tutuş teknikleri, ağırlık aktarma, derin duyu, işitsel ve görsel stimülasyon ve fasilitasyon teknikleri kullanılır. Fasilitasyon tekniği ile vücudun kendi kendini ve ortamda vücudunu algılamasını, hareketi değiştirmeyi, vücut kısımlarının hissedilmesi sağlanır. Ayrıca terapötik tutuşlar ve pozisyonlamalar ile tonus regülasyonu düzenlenir. Eğer çocuğunuzun Bobath terapisi alması gerekiyorsa RİBEM Riskli Bebek Danışma Merkezi’ne başvurabilirsiniz. Bobath Eğitmeni Uzm. Fzt Feride Bilir tarafından kurulan RİBEM’de deneyimli fizyoterapistler aracılığı ile bebeklere ve çocuklara yönelik Bobath Terapisi ve erken müdahale desteği verilmektedir.

×
Bebek ve çocuk fizyoterapisi

RİBEM’de küçük bebeklere ve çocuklara yönelik özel fizyoterapi teknikleri uygulanır. Uzm Fizyoterapist Feride Bilir ve deneyimli Fizyoterapistlerimizin özellikle tercih ettikleri yöntem;  Nörogelişimsel terapi (Bobath Terapisi) dir. Uzm Fizyoterapist Feride Bilir Bobath terapisti ve Bobath Eğitmenidir. (Bobath Tutor’udur)

RİBEM’de bebeklere ve küçük çocuklara uygulanan fizyoterapi, ulusal ve uluslararası eğitim almış deneyimli bebek ve çocuk fizyoterapistlerimiz tarafından gerçekleştirilmektedir. RİBEM’de ailelerin eğitilmesi en önemli amaçlarımızdan birisidir.

×
Duyu bütünleme terapisi

Bir çocukta Duyu Bütünleme Terapi programına başlamadan önce; Duyu Bütünleme ihtiyacı duyan çocukların asıl probleminin motor problem mi, tonus problemi mi, yoksa buna bağlı ikincil olarak ortaya çıkan bir duyusal problem mi olduğunun ayırt edilmesi gerekir. Bu yüzden çocuğun terapi programı hazırlanırken önce çocuğun ana problemini bulmak gerekir. Buna karar vermek için RİBEM’de görevli Duyu Bütünleme Terapisi, Bobath Terapisi, Bebek ve çocuk fizyoterapisi konularında; deneyimli, uluslar arası eğitim almış ve sertifikaya sahip uzman fizyoterapistler eşliğinde gerekli değerlendirmeler ve testler yapılarak çocuklar için en doğru program oluşturulmaktadır.

×
Floortıme

Floortime, farklı gelişen çocukların bireysel özellikleri ve güçlü yönleri dikkate alınarak değerlendirilmesini sağlayan, çocukların gelişimlerini desteklemek için gerekli eğitim ve terapi programlarının hazırlanmasını ve uygulanmasını içeren bir modeldir. Ribem’de DIR Floortime eğitimi almış sertifikalı fizyoterapistler ve özel eğitimciler görev yapmaktadır.
Floortime terapisi RİBEM’de yaygın gelişim bozukluğu bulguları olan çocuklar ve diğer gelişimsel sorunları olan çocuklarda uygulanmaktadır. Floortime gelişimsel (Developmental), bireysel (Individual) ve etkileşim temelli (Relationship based) bir yaklaşım modelidir. RİBEM’de floortime terapisi ile çocukların nörobiyolojik profillerini, gelişimsel özelliklerini ve çocuk ile etkileşimde bulunan yetişkinin bireysel özelliklerini de dikkate alarak, oyunu terapi yöntemi olarak kullanmak, eğlenirken gelişimsel hedeflere ulaşmak amaçlanır.
RİBEM’de uygulanan floortime modeli, çocuğa beceri eğitimi yolu ile hedef davranışlar ve beceriler kazandırmayı değil, sosyal, duygusal ve bilişsel kapasitenin gelişimi için gerekli olan sağlıklı bir temel oluşturmayı önemser.

×
Ergoterapi

Bobath Terapisi (nörogelişimsel terapi), tüm dünyada yeni doğan döneminden sonraki fizyoterapi yaklaşımlarında temel olan bir terapi yöntemidir. Bilimselliği yüksek olan bu yöntem, Serebral Palsi (SP)’li çocuklar başta olmak üzere doğuştan hareket bozukluğu olan bebek ve çocuklar ile duyu motor bozukluklarına neden olan farklı tablolarda yaygın olarak kullanılmaktadır. Bobath Konseptinde bireysel motor fonksiyon bozukluklarının analizi yapılarak fonksiyonel sınırlılıklara karar verilir. Bobath Terapi konseptinde; doğru hareketi açığa çıkarmak için uygun tutuş teknikleri, ağırlık aktarma, derin duyu, işitsel ve görsel stimülasyon ve fasilitasyon teknikleri kullanılır. Fasilitasyon tekniği ile vücudun kendi kendini ve ortamda vücudunu algılamasını, hareketi değiştirmeyi, vücut kısımlarının hissedilmesi sağlanır. Ayrıca terapötik tutuşlar ve pozisyonlamalar ile tonus regülasyonu düzenlenir. Eğer çocuğunuzun Bobath terapisi alması gerekiyorsa RİBEM Riskli Bebek Danışma Merkezi’ne başvurabilirsiniz. Bobath Eğitmeni Uzm. Fzt Feride Bilir tarafından kurulan RİBEM’de deneyimli fizyoterapistler aracılığı ile bebeklere ve çocuklara yönelik Bobath Terapisi ve erken müdahale desteği verilmektedir.

×
Yutma Ve Yeme Bozuklukları Terapisi

Yutma bozukluğu tıp dilinde “disfaji” olarak bilinir. Bu durum, yiyeceğin ağız boşluğundan mideye geçişinde gecikme, engellenme ve yanlış bir yol izleyerek nefes borusuna kaçması şeklinde ortaya çıkar. Yiyecek ses telleri seviyesine kadar inerse “penetrasyon”, ses tellerinin altına geçerse de “aspirasyon” olarak bilinen oldukça tehlikeli, ölüme yol açabilen bir durum gerçekleşir. Çünkü aspirasyon, yiyeceklerin nefes borusu yolu ile ciğerlere kaçması demektir. Bu durum bebeklerde ve çocuklarda sık tekrarlayan akciğer enfeksiyonlarına da yol açabilmektedir.

Yutma sorununun nedenini anlamak ve buna uygun terapi yöntemlerini belirlemek açısından kullanılan görüntüleme yöntemleri bulunmaktadır. RİBEM’de Yutma ve yeme bozuklukları konusunda uzman fizyoterapist görev yapmaktadır.

×
Dil Ve Konuşma Bozuklukları Terapisi

Farklı gelişen çocuklarda birincil problemlerinin yanı sıra dil ve konuşma alanında da ek sorunlar görülebilmektedir. Eğer çocuğunuzda konuşma gecikmesi varsa veya konuşma sorunları yaşıyorsa; RİBEM’de gecikmiş konuşma, artikülasyon bozukluğu, kekemelik, hızlı bozuk konuşma, otizme bağlı oluşan konuşma bozukluğu ve ses bozukluğu alanlarında çalışan uzman Dil ve Konuşma Bozuklukları Terapistinden randevu alabilirsiniz.

×
Özel Eğitim

Farklı gelişen çocukların bireysel gelişim özelliklerine uygun olarak ve kişiye özel olarak planlanan bir uygulanan eğitimdir. RİBEM’de bu alanda eğitim almış, tecrübeli, saha deneyimi olan, konusunda uzman özel eğitimciler görev yapmaktadır.

Ribem’de yürütülen özel eğitim çalışmaları; serebral palsili çocuklar, özel öğrenme güçlüğü (disleksi, diskalkulus gibi) olan çocuklar, yaygın gelişimsel bozuklukları olan (otizm, asperger, rett sendromu gibi) çocuklar, sendromlu çocuklar, zihinsel yetersizliği olan çocuklar, dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu (DEHB) olan çocuklar, dil ve konuşma bozuklukları olan çocuklar, bedensel ve ortopedik engeli olan ve aynı zamanda bilişsel alanda desteklenmesi gereken çocukları kapsamaktadır.

×
Ortez Ve Yardımcı Teknolojilerin Planlanması

Serebral Palsili çocuklar, parmak ucu yürüyen çocuklar ve ortopedik sorunları olan çocuklar için fizyoterapi temel tedavi yöntemidir. Bu çocuklar fizyoterapi seansı sırasında, ev ortamında ve günlük yaşamda desteklenmesi için ortez, ayakta durma sehpası, theratogs gibi giysiler, çocuk arabası ve çocukların yaşamını kolaylaştıran diğer adaptif cihazlara ihtiyaç duyabilirler.

Bu cihazlarla; hareket kolaylığı sağlanması, hareketlerindeki kısıtlılıkların giderilmesi, daha kaliteli hareketin ortaya çıkartılması, vücut diziliminin düzgünlüğünün sağlanması ve deformitelerin oluşmasının engellenmesi amaçlanır.

Çocuğunuzun ihtiyacı olan cihazların belirlenmesi ve kullandığı cihazların uygunluğunun değerlendirilmesi için profesyonel RİBEM ekibinde yer alan deneyimli Bobath Terapistleri ve bebek ve çocuk fizyoterapistlerinden destek alabilirsiniz.

×
Psikolojik Danışmanlık

RİBEM’de görev yapan deneyimli psikolojik danışman, sorun yaşayan anne ve babalar ve çocukların yaşadıkları ile ilgili daha etkili davranışlar geliştirmesini sağlayıcı yönde, uyarıcı bir bilgilendirme, tutum ve davranışları ile gerçekleştirilen ve danışanın kendisini daha iyi hissetmesi ve kişisel doyum sağlayacak şekilde davranmasını amaç edinir. RİBEM’de, bireylerin yaşadıkları süreci ve kendilerini anlaması, farkındalık kazanması, problemlerini tanımlaması ve çözüm yolları üretmesi, kararlar alması, kapasitesini geliştirmesi, çevresiyle uyumlu ve sağlıklı bir iletişim halinde olması ve kendini geliştirmesi için Psikolojik danışmanımız tarafından destek verilmektedir.

×
Aile Eğitimleri Ve Aile Danışmanlık Hizmetleri

Beklenmeyen sorunlarla dünyaya çocuk getirmek aileler sarsan ve yıpratan bir sorundur. Özel gereksinimli çocuğu olan ailelerin yaşadıkları süreç onları yıpratmakta ve bazen kendilerini çaresiz hissetmelerine neden olmakta ve onları umutsuzluk içine düşürmektedir.

RİBEM’de görevli Aile danışmanı özel gereksinimli çocuklar ile uzun yıllar çalışmış ve ardından aile danışmanlığı konusunda ulusal ve uluslar arası almış olduğu eğitimlerle kendisini geliştirmiştir. Özel gereksinimli, çocuğu olan ailelerin yaşadıkları sorunlar ile baş edebilmelerine yardımcı olabilmek için RİBEM’de ailelere danışmanlık ve destek hizmetleri verilmektedir.

×
Ölçme ve Değerlendirme Hizmetleri

RİBEM’de bebekler ve çocukların değerlendirilmesinde, dünyaca güvenilirlikleri kanıtlanmış Test, Protokol ve Değerlendirmeler uygulanır. Her bebeğe ve çocuğa özel hazırlanan programlar bu değerlendirmeler ışığında hazırlanır. Çocuklardaki gelişmeler somut olarak bu değerlendirme ve testlerle takip edilir.

×
Randevu Al

×